چهار سوی علم

جدیدترین و برترین اخبار و مقالات

چهار سوی علم

جدیدترین و برترین اخبار و مقالات

ساخت نخستین کشتی عمودی!

یک طراح سازه‏ های دریایی فرانسوی در اقدامی جالب و با هدف کشف اسرار زیر دریا، نخستین کشتی عمودی تاریخ بشر را طراحی کرد.



پروژه ساخت این کشتی عمودی که SeaOrbiter نام دارد را "ژاک راژری"، معمار فرانسوی، اجرا می‏کند. این کشتی قائم شبیه به یک ایستگاه اقیانوس­ شناسی شناور از جنس آلومینیوم و به شکل یک باله فوقانی یک ماهی است که ارتفاع این باله 51 متر است. بخش بزرگ ‏تر کشتی که شبیه به یک ایستگاه فضایی است، به طول 31 متر در آب غوطه­ ور است. سازمان‏ دهندگان این پروژه پیش از هر چیز در ساخت این کشتی، به استفاده از فناوری‏های مدرن برای مطالعه ارتباط میان  گرمای جهانی و اقیانوس ‏ها اهمیت داده‏اند. اقیانوس‏ ها به طور روزانه در حدود یک چهارم تمام انتشار گاز دی اکسید کربن دنیا را جذب می‏کنند.


امروزه ایستگاه ‏های زیردریایی دیگری چون ایستگاه Aquarius در نزدیکی ساحل "Key Largo" در فلوریدا وجود دارند؛ اما تمام این ایستگاه ‏ها غیر متحرک هستند. این در حالی است که SeaOrbiter با کمک نیروی جریان آب حرکت می‏کند و به خصوص به انسان اجازه می‏دهد به مدت طولانی در اعماق آب بماند.

گروهی متشکل از 6 کادر کشتی، 6 دانشمند و 6 پزشک بر روی این کشتی حضور خواهند داشت. این پزشکان باید رفتار انسان را در اعماق دریا­ها بررسی کنند. هزینه ساخت این کشتی 35 میلیون یورو است. این معمار فرانسوی تاکنون توانسته است نیمی از بودجه را تهیه کند و امیدوار است تا ماه آینده بتواند تمام هزینه مورد نیاز ساخت این کشتی عمودی را تامین کند. "ژاک راژری" که به خاطر ساخت زیردریایی‏های بزرگ شهرت جهانی دارد، از حدود 10 سال قبل به فکر ساخت این نخستین کشتی عمودی افتاد.

 منبع: مجله دانشمند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد